TV Data

The AGF is the leading institution when it comes to finding out how much video content is being used. The AGF data is used by a large number of companies from a wide range of sectors and is regularly used to report on the success of TV offerings. Its elaborate measurement enables AGF to provide granular information on video usage, for example according to different age groups, gender and income or also according to preferences and consumer behavior. Here you will find examples of the top 10 daily programmes with the highest viewing figures as well as market shares for the past month and year.

 

Daily hit lists

Top 10 programmes

In the generation of the hit lists are included selected channels. 3:00 a.m. to 3:00 a.m., minimum programme length 5 minutes, provisionally weighted data

 

Daily top programmes (Total viewers)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
26.04.2024ZDFDer Alte20:1500:585.27821.2%
26.04.2024ZDFLetzte Spur Berlin21:1400:434.35417.7%
26.04.2024ARD Das ErsteTagesschau20:0000:154.11718.4%
26.04.2024ARD Das ErstePraxis mit Meerblick - Schiffbruch20:1501:273.72014.9%
26.04.2024RTLLET'S DANCE Folge 820:1502:363.57916.3%
26.04.2024ZDFheute-show22:3100:333.41817.2%
26.04.2024ZDFPolitbarometer22:2300:053.01614.0%
26.04.2024ZDFheute18:5900:222.96917.0%
26.04.2024ARD Das ErsteWer weiß denn sowas? Folge 116117:5900:442.86120.4%
26.04.2024RTLRTL AKTUELL18:4400:172.82817.2%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.5; 26.04.2024; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 13379 vom 27.04.2024.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Daily top programmes (14 to 49 years)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
26.04.2024RTLLET'S DANCE Folge 820:1502:360.98521.0%
26.04.2024ZDFheute-show22:3100:330.69615.3%
26.04.2024ARD Das ErsteTagesschau20:0000:150.62615.7%
26.04.2024RTLGUTE ZEITEN, SCHLECHTE ZEITEN Folge 800919:3800:210.51114.2%
26.04.2024RTLRTL AKTUELL18:4400:170.50119.2%
26.04.2024ZDFZDF Magazin Royale23:0400:320.48614.1%
26.04.2024RTLEXCLUSIV SPEZIAL - LET'S DANCE Folge 923:4200:160.45916.9%
26.04.2024ARD Das ErstePraxis mit Meerblick - Schiffbruch20:1501:270.4318.5%
26.04.2024ZDFPolitbarometer22:2300:050.4178.7%
26.04.2024ZDFDer Alte20:1500:580.4008.1%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.5; 26.04.2024; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 13379 vom 27.04.2024.

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Monthly market shares

Top 30 channels: March 2024

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., final weighted data

Market share (Total viewers)

ChannelMarket share
ZDF
15.0%
ARD-Dritte*
13.6%
ARD Das Erste
11.9%
RTL
8.8%
VOX*
4.9%
VOX originär
4.4%
SAT.1
4.4%
ProSieben
3.1%
Kabel Eins
2.8%
NDR Fernsehen
2.7%
ZDFneo
2.6%
RTL ZWEI
2.4%
WDR Fernsehen
2.3%
RTLup
2.2%
SAT.1 GOLD
2.2%
BR-Fernsehen
2.2%
MDR Fernsehen
2.1%
SWR / SR Fernsehen
2.0%
ZDFinfo
1.9%
Sky Deutschland Gesamt
1.6%
NITRO
1.6%
3SAT
1.4%
arte
1.4%
RBB Fernsehen
1.3%
WELT*
1.3%
SUPER RTL
1.2%
Nachrichten - TV
1.1%
hr-fernsehen
1.1%
Tele 5
1.1%
ONE
1.1%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.5 01.03.2024-31.03.2024 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 13270 vom 08.04.2024.

*contains more than one channel.

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Market share (14 to 49 years)

ChannelMarket share
RTL
10.4%
ProSieben
7.7%
ZDF
7.7%
VOX*
7.1%
ARD Das Erste
7.1%
VOX originär
6.5%
ARD-Dritte*
6.3%
SAT.1
6.1%
RTL ZWEI
4.2%
Kabel Eins
3.9%
Sky Deutschland Gesamt
2.9%
ZDFinfo
2.3%
NITRO
2.1%
ZDFneo
2.0%
SUPER RTL
1.9%
DMAX
1.8%
WELT*
1.7%
Comedy Central Deutschland
1.6%
ProSieben MAXX
1.6%
RTLup
1.6%
Nachrichten - TV
1.6%
SAT.1 GOLD
1.5%
SUPER RTL originär
1.5%
COMEDY CENTRAL
1.5%
Kabel Eins Doku
1.3%
NDR Fernsehen
1.2%
Disney Channel
1.2%
WELT MASTER
1.2%
sixx
1.1%
TLC
1.1%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.5 01.03.2024-31.03.2024 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 13270 vom 08.04.2024.

*contains more than one channel.

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Annual market shares

Top 30 channels: 2023

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., finally weighted data

ChannelMarket share
ZDF
14.6%
ARD-Dritte
13.8%
ARD Das Erste
11.9%
RTL
7.9%
VOX
5.2%
VOX originär
4.7%
SAT.1
4.7%
Kabel Eins
3.2%
ProSieben
3.0%
NDR Fernsehen
2.6%
ZDFneo
2.6%
RTLup
2.5%
RTL ZWEI
2.4%
WDR Fernsehen
2.3%
MDR Fernsehen
2.2%
SAT.1 GOLD
2.1%
BR-Fernsehen
2.1%
SWR / SR Fernsehen
2.0%
NITRO
1.8%
ZDFinfo
1.8%
RBB Fernsehen
1.4%
3SAT
1.4%
SUPER RTL
1.3%
WELT
1.2%
arte
1.2%
SUPER RTL originär
1.2%
ONE
1.1%
Nachrichten - TV
1.1%
hr-fernsehen
1.1%
DMAX
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.4 01.01.2023-31.12.2023 Marktstandard: TV Auswertungstyp TV-Zeitintervall produktbezogen Paketnummer: 12685 vom 04.01.2024

*contains more than one channel.

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