TV Data

The AGF is the leading institution when it comes to finding out how much video content is being used. The AGF data is used by a large number of companies from a wide range of sectors and is regularly used to report on the success of TV offerings. Its elaborate measurement enables AGF to provide granular information on video usage, for example according to different age groups, gender and income or also according to preferences and consumer behavior. Here you will find examples of the top 10 daily programmes with the highest viewing figures as well as market shares for the past month and year.

 

Daily hit lists

Top 10 programmes

In the generation of the hit lists are included selected channels. 3:00 a.m. to 3:00 a.m., minimum programme length 5 minutes, provisionally weighted data

 

Daily top programmes (Total viewers)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
08.11.2025ARD Das ErsteTagesschau20:0000:155.41125.5%
08.11.2025ARD Das ErsteHagen Benz - Das Böse in dir20:1501:285.35324.2%
08.11.2025ARD Das ErsteSportschau Fußball-Bundesliga 10. Spieltag18:2801:203.55620.3%
08.11.2025ZDFDer Quiz-Champion20:1402:303.33315.6%
08.11.2025ARD Das ErsteZu jung zu sterben. Ein Krimi aus Passau21:4401:273.28017.1%
08.11.2025ZDFheute18:5900:192.68815.3%
08.11.2025ZDFSOKO München18:0800:422.53516.5%
08.11.2025ZDFheute journal / Wetter22:4600:152.32813.6%
08.11.2025ARD Das ErsteSportschau17:5900:232.24215.9%
08.11.2025ZDFLena Lorenz - Außergewöhnlich einzigartig19:2700:432.04710.4%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.13; 08.11.2025; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 16566 vom 09.11.2025.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Daily top programmes (14 to 49 years)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
08.11.2025ARD Das ErsteTagesschau20:0000:150.72219.3%
08.11.2025ProSiebenThe Masked Singer20:1502:450.42812.6%
08.11.2025Sky Sport Bundesliga Multifeed GroupMF: Live Fußball: Bundesliga, 10. Spt.: Einzelspiele (Sa) (N)15:2801:430.40919.7%
08.11.2025ZDFDer Quiz-Champion20:1402:300.39810.7%
08.11.2025SAT.1Harry Potter und der Gefangene von Askaban20:1402:040.37910.5%
08.11.2025RTLRTL FUSSBALL: 1. FC KAISERSLAUTERN - HERTHA BSC, 1. HÄLFTE20:2900:490.3749.7%
08.11.2025ARD Das ErsteSportschau Fußball-Bundesliga 10. Spieltag18:2801:200.35012.3%
08.11.2025ZDFheute journal / Wetter22:4600:150.35012.0%
08.11.2025Sky Sport Bundesliga Multifeed GroupMF: Live Fußball: Bundesliga, 10. Spt.: Einzelspiele (Sa), ZB (N)16:2000:050.33416.8%
08.11.2025RTLRTL AKTUELL18:4400:180.32612.2%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.13; 08.11.2025; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 16566 vom 09.11.2025.

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Monthly market shares

Top 30 channels: October 2025

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m.

Market share (Total viewers)

ChannelMarket share
ZDF
14.6%
ARD-Dritte*
13.6%
ARD Das Erste
12.2%
RTL
7.3%
VOX*
5.2%
SAT.1
4.8%
VOX originär
4.6%
ZDFneo
3.1%
NDR Fernsehen*
2.8%
ProSieben
2.7%
Kabel Eins
2.6%
Sky Deutschland Gesamt*
2.6%
SAT.1 GOLD
2.5%
WDR Fernsehen*
2.4%
RTL ZWEI
2.3%
RTLup
2.3%
BR-Fernsehen*
2.2%
MDR Fernsehen*
2.1%
ZDFinfo
1.9%
SWR / SR Fernsehen*
1.9%
WELT*
1.5%
NITRO
1.5%
3SAT
1.4%
arte
1.3%
ONE
1.3%
RBB Fernsehen*
1.2%
Nachrichten - TV
1.1%
DMAX
1.1%
SUPER RTL*
1.1%
WELT MASTER
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.13 01.10.2025-31.10.2025 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 16562 vom 08.11.2025.

*contains more than one channel.

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Market share (14 to 49 years)

ChannelMarket share
RTL
8.7%
ARD Das Erste
7.8%
VOX*
7.5%
SAT.1
7.4%
ZDF
6.9%
VOX originär
6.8%
ProSieben
6.7%
ARD-Dritte*
6.2%
Sky Deutschland Gesamt*
4.4%
RTL ZWEI
4.0%
Kabel Eins
3.4%
ZDFinfo
2.4%
ZDFneo
2.2%
Comedy Central Deutschland*
2.0%
WELT*
2.0%
ProSieben MAXX
1.9%
COMEDY CENTRAL
1.9%
NITRO
1.9%
DMAX
1.8%
SUPER RTL*
1.8%
RTLup
1.7%
Nachrichten - TV
1.7%
SAT.1 GOLD
1.6%
SUPER RTL originär
1.5%
WELT MASTER
1.5%
Kabel Eins Doku
1.4%
Disney Channel
1.4%
sixx
1.2%
WDR Fernsehen*
1.2%
NDR Fernsehen*
1.1%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.13 01.10.2025-31.10.2025 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 16562 vom 08.11.2025.

*contains more than one channel.

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Annual market shares

Top 30 channels: 2024

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., finally weighted data

ChannelMarket share
ZDF
15.3%
ARD-Dritte*
13.6%
ARD Das Erste
13.0%
RTL
8.1%
VOX*
4.7%
SAT.1
4.5%
VOX originär
4.3%
Kabel Eins
2.8%
ZDFneo
2.8%
ProSieben
2.8%
NDR Fernsehen*
2.6%
WDR Fernsehen*
2.4%
RTLup
2.3%
Sky Deutschland Gesamt*
2.3%
RTL ZWEI
2.2%
MDR Fernsehen*
2.2%
BR-Fernsehen*
2.1%
Sat.1 GOLD
2.1%
SWR / SR Fernsehen*
2.0%
ZDFinfo
1.8%
NITRO
1.5%
3SAT
1.4%
arte
1.3%
RBB Fernsehen*
1.3%
WELT*
1.3%
SUPER RTL*
1.3%
Nachrichten - TV
1.2%
ONE
1.2%
SUPER RTL originär
1.1%
hr-fernsehen
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.13 01.01.2024-31.12.2024 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 16345 vom 01.10.2025

*contains more than one channel.

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