TV Data

The AGF is the leading institution when it comes to finding out how much video content is being used. The AGF data is used by a large number of companies from a wide range of sectors and is regularly used to report on the success of TV offerings. Its elaborate measurement enables AGF to provide granular information on video usage, for example according to different age groups, gender and income or also according to preferences and consumer behavior. Here you will find examples of the top 10 daily programmes with the highest viewing figures as well as market shares for the past month and year.

 

Daily hit lists

Top 10 programmes

In the generation of the hit lists are included selected channels. 3:00 a.m. to 3:00 a.m., minimum programme length 5 minutes, provisionally weighted data

 

Daily top programmes (Total viewers)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
23.06.2025ARD Das ErsteTagesschau20:0000:165.35024.8%
23.06.2025ARD Das ErsteBrennpunkt: Iran greift US-Basen an20:1600:124.75621.3%
23.06.2025ZDFVersunkene Gräber20:1501:294.05318.0%
23.06.2025ZDFheute journal21:4500:283.96218.7%
23.06.2025ZDFheute18:5900:193.09818.5%
23.06.2025ARD Das ErsteDie einfachen Dinge20:2801:272.96413.2%
23.06.2025ZDFZDF spezial: Krieg in Nahost – droht ein Flächenbrand?19:2200:142.63114.9%
23.06.2025RTLBAUER SUCHT FRAU INTERNATIONAL Folge 320:1401:272.60311.7%
23.06.2025RTLRTL AKTUELL18:4400:202.57716.6%
23.06.2025ZDFSOKO Potsdam18:0500:422.48018.5%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.11; 23.06.2025; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 15778 vom 24.06.2025.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Daily top programmes (14 to 49 years)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
23.06.2025ARD Das ErsteTagesschau20:0000:161.01326.3%
23.06.2025ARD Das ErsteBrennpunkt: Iran greift US-Basen an20:1600:120.81620.8%
23.06.2025RTLBAUER SUCHT FRAU INTERNATIONAL Folge 320:1401:270.53512.7%
23.06.2025ZDFheute journal21:4500:280.51811.8%
23.06.2025RTLRTL AKTUELL18:4400:200.49920.2%
23.06.2025VOXDIE HÖHLE DER LÖWEN Folge 1620:1402:040.48512.1%
23.06.2025RTLGUTE ZEITEN, SCHLECHTE ZEITEN Folge 829719:3700:220.44713.3%
23.06.2025RTLRTL DIREKT22:1500:200.38510.4%
23.06.2025ARD Das ErsteDie einfachen Dinge20:2801:270.3508.1%
23.06.2025SAT.1Der große Urlaubscheck Folge 420:1501:320.3438.2%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.11; 23.06.2025; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 15778 vom 24.06.2025.

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Monthly market shares

Top 30 channels: May 2025

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., final weighted data

Market share (Total viewers)

ChannelMarket share
ZDF
14.8%
ARD-Dritte*
13.1%
ARD Das Erste
12.7%
RTL
7.5%
SAT.1
4.7%
VOX*
4.6%
VOX originär
4.1%
ZDFneo
3.0%
ProSieben
2.9%
NDR Fernsehen
2.7%
Kabel Eins
2.7%
SAT.1 GOLD
2.4%
RTL ZWEI
2.4%
RTLup
2.3%
WDR Fernsehen
2.2%
MDR Fernsehen
2.1%
BR-Fernsehen
2.0%
SWR / SR Fernsehen
1.9%
ZDFinfo
1.8%
Sky Deutschland Gesamt
1.8%
NITRO
1.6%
arte
1.5%
WELT*
1.5%
Nachrichten - TV
1.3%
3SAT
1.3%
ONE
1.3%
RBB Fernsehen
1.2%
SUPER RTL
1.2%
DMAX
1.1%
hr-fernsehen
1.1%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.11 01.05.2025-31.05.2025 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 15690 vom 08.06.2025.

*contains more than one channel.

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Market share (14 to 49 years)

ChannelMarket share
RTL
8.9%
ARD Das Erste
8.7%
ZDF
7.8%
VOX*
6.9%
ProSieben
6.9%
SAT.1
6.8%
VOX originär
6.3%
ARD-Dritte*
5.7%
RTL ZWEI
4.1%
Kabel Eins
3.6%
Sky Deutschland Gesamt
3.5%
ZDFinfo
2.4%
ZDFneo
2.2%
WELT*
2.0%
RTLup
1.9%
SUPER RTL
1.9%
Comedy Central Deutschland
1.8%
NITRO
1.8%
DMAX
1.7%
COMEDY CENTRAL
1.7%
ProSieben MAXX
1.6%
Nachrichten - TV
1.6%
SUPER RTL originär
1.5%
SAT.1 GOLD
1.5%
WELT MASTER
1.4%
Kabel Eins Doku
1.3%
NDR Fernsehen
1.2%
sixx
1.2%
Disney Channel
1.1%
arte
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.11 01.05.2025-31.05.2025 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 15690 vom 08.06.2025.

*contains more than one channel.

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Annual market shares

Top 30 channels: 2024

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., finally weighted data

ChannelMarket share
ZDF
15.3%
ARD-Dritte*
13.6%
ARD Das Erste
13.0%
RTL
8.1%
VOX*
4.7%
SAT.1
4.5%
VOX originär
4.3%
Kabel Eins
2.8%
ZDFneo
2.8%
ProSieben
2.8%
NDR Fernsehen*
2.6%
WDR Fernsehen*
2.4%
RTLup
2.3%
RTL ZWEI
2.2%
MDR Fernsehen
2.2%
BR-Fernsehen
2.1%
Sat.1 GOLD
2.1%
SWR / SR Fernsehen*
2.0%
ZDFinfo
1.8%
NITRO
1.5%
SKY Deutschland Gesamt*
1.5%
3SAT
1.4%
arte
1.3%
RBB Fernsehen*
1.3%
WELT*
1.3%
SUPER RTL*
1.3%
Nachrichten - TV
1.2%
ONE
1.2%
SUPER RTL originär
1.1%
hr-fernsehen
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.9 01.01.2024-31.12.2024 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 14854 vom 13.01.2025

*contains more than one channel.

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