TV Data

The AGF is the leading institution when it comes to finding out how much video content is being used. The AGF data is used by a large number of companies from a wide range of sectors and is regularly used to report on the success of TV offerings. Its elaborate measurement enables AGF to provide granular information on video usage, for example according to different age groups, gender and income or also according to preferences and consumer behavior. Here you will find examples of the top 10 daily programmes with the highest viewing figures as well as market shares for the past month and year.

 

Daily hit lists

Top 10 programmes

In the generation of the hit lists are included selected channels. 3:00 a.m. to 3:00 a.m., minimum programme length 5 minutes, provisionally weighted data

 

Daily top programmes (Total viewers)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
25.05.2024ARD Das ErsteDFB-Pokal: 1. FC Kaiserslautern - Bayer 04 Leverkusen19:5901:387.95434.0%
25.05.2024ARD Das ErsteTagesschau20:5200:076.65328.0%
25.05.2024ARD Das ErsteSPORTSCHAU: Studio19:0301:404.55423.7%
25.05.2024ZDFDas Quartett - Das Schweigen20:1501:284.46618.8%
25.05.2024ZDFErzgebirgskrimi - Der Tote im Burggraben21:5901:283.70219.4%
25.05.2024ZDFheute18:5900:213.35322.8%
25.05.2024ARD Das ErsteWir Weltmeister. Abenteuer Fußball-WM 2014 Folge 122:4000:292.98516.8%
25.05.2024ZDFheute journal / Wetter21:4400:142.76511.4%
25.05.2024ARD Das ErsteWir Weltmeister. Abenteuer Fußball-WM 2014 Folge 223:0900:292.51216.8%
25.05.2024ZDFDer Bergdoktor19:2700:432.49813.8%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.5; 25.05.2024; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 13541 vom 26.05.2024.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Daily top programmes (14 to 49 years)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
25.05.2024ARD Das ErsteDFB-Pokal: 1. FC Kaiserslautern - Bayer 04 Leverkusen19:5901:382.03943.4%
25.05.2024ARD Das ErsteTagesschau20:5200:071.83939.2%
25.05.2024ARD Das ErsteSPORTSCHAU: Studio19:0301:401.21732.7%
25.05.2024ARD Das ErsteWir Weltmeister. Abenteuer Fußball-WM 2014 Folge 122:4000:291.10127.3%
25.05.2024ARD Das ErsteWir Weltmeister. Abenteuer Fußball-WM 2014 Folge 223:0900:290.91526.3%
25.05.2024ARD Das ErsteTagesthemen23:3900:220.62022.4%
25.05.2024ARD Das ErsteWir Weltmeister. Abenteuer Fußball-WM 2014 Folge 300:0600:310.44719.8%
25.05.2024ARD Das ErsteWir Weltmeister. Abenteuer Fußball-WM 2014 Folge 400:3700:290.43421.8%
25.05.2024SAT.1HARRY POTTER UND DIE HEILIGTÜMER DES TODES (1)20:1502:120.3647.8%
25.05.2024RTLLUXUS SPEKTAKULÄR! DIE 44 UNGLAUBLICHSTEN GESCHICHTEN AUS DER WELT DER SUPERREIC Folge 220:1503:090.3297.5%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.5; 25.05.2024; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 13541 vom 26.05.2024.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Monthly market shares

Top 30 channels: April 2024

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., final weighted data

Market share (Total viewers)

ChannelMarket share
ZDF
14.7%
ARD-Dritte*
13.5%
ARD Das Erste
11.7%
RTL
8.9%
VOX*
5.0%
VOX originär
4.5%
SAT.1
4.4%
ProSieben
3.1%
ZDFneo
2.9%
Kabel Eins
2.8%
NDR Fernsehen
2.7%
RTLup
2.4%
RTL ZWEI
2.3%
WDR Fernsehen
2.3%
MDR Fernsehen
2.3%
SAT.1 GOLD
2.1%
BR-Fernsehen
2.1%
SWR / SR Fernsehen
1.9%
ZDFinfo
1.9%
NITRO
1.6%
Sky Deutschland Gesamt
1.6%
3SAT
1.4%
arte
1.3%
SUPER RTL
1.2%
WELT*
1.2%
ONE
1.2%
RBB Fernsehen
1.2%
Nachrichten - TV
1.1%
Tele 5
1.1%
SUPER RTL originär
1.1%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.5 01.04.2024-30.04.2024 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 13441 vom 08.05.2024.

*contains more than one channel.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Market share (14 to 49 years)

ChannelMarket share
RTL
10.6%
ProSieben
8.2%
ARD Das Erste
7.3%
VOX*
7.0%
ZDF
6.8%
VOX originär
6.3%
SAT.1
6.1%
ARD-Dritte*
6.0%
Kabel Eins
4.2%
RTL ZWEI
4.0%
Sky Deutschland Gesamt
2.9%
NITRO
2.4%
ZDFinfo
2.3%
ZDFneo
2.1%
SUPER RTL
2.0%
DMAX
1.8%
RTLup
1.8%
WELT*
1.7%
Comedy Central Deutschland
1.6%
ProSieben MAXX
1.6%
SUPER RTL originär
1.6%
SAT.1 GOLD
1.5%
COMEDY CENTRAL
1.5%
Nachrichten - TV
1.5%
Kabel Eins Doku
1.4%
WELT MASTER
1.2%
TLC
1.2%
MDR Fernsehen
1.2%
NDR Fernsehen
1.2%
Disney Channel
1.1%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.5 01.04.2024-30.04.2024 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 13441 vom 08.05.2024.

*contains more than one channel.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Annual market shares

Top 30 channels: 2023

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., finally weighted data

ChannelMarket share
ZDF
14.6%
ARD-Dritte
13.8%
ARD Das Erste
11.9%
RTL
7.9%
VOX
5.2%
VOX originär
4.7%
SAT.1
4.7%
Kabel Eins
3.2%
ProSieben
3.0%
NDR Fernsehen
2.6%
ZDFneo
2.6%
RTLup
2.5%
RTL ZWEI
2.4%
WDR Fernsehen
2.3%
MDR Fernsehen
2.2%
SAT.1 GOLD
2.1%
BR-Fernsehen
2.1%
SWR / SR Fernsehen
2.0%
NITRO
1.8%
ZDFinfo
1.8%
RBB Fernsehen
1.4%
3SAT
1.4%
SUPER RTL
1.3%
WELT
1.2%
arte
1.2%
SUPER RTL originär
1.2%
ONE
1.1%
Nachrichten - TV
1.1%
hr-fernsehen
1.1%
DMAX
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.4 01.01.2023-31.12.2023 Marktstandard: TV Auswertungstyp TV-Zeitintervall produktbezogen Paketnummer: 12685 vom 04.01.2024

*contains more than one channel.

AGF holds all copyrights to the AGF data.