TV Data

The AGF is the leading institution when it comes to finding out how much video content is being used. The AGF data is used by a large number of companies from a wide range of sectors and is regularly used to report on the success of TV offerings. Its elaborate measurement enables AGF to provide granular information on video usage, for example according to different age groups, gender and income or also according to preferences and consumer behavior. Here you will find examples of the top 10 daily programmes with the highest viewing figures as well as market shares for the past month and year.

 

Daily hit lists

Top 10 programmes

In the generation of the hit lists are included selected channels. 3:00 a.m. to 3:00 a.m., minimum programme length 5 minutes, provisionally weighted data

 

Daily top programmes (Total viewers)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
17.03.2024ARD Das ErsteTatort: Unter Gärtnern20:1601:2812.72641.1%
17.03.2024ARD Das ErsteTagesschau19:5900:167.31025.9%
17.03.2024ZDFheute journal / Wetter21:4400:294.32517.1%
17.03.2024ZDFTerra X: Der Metall-Planet-Wie Rohstoffe die Zukunft sichern19:3200:424.09815.6%
17.03.2024ZDFheute / Wetter18:5900:114.01717.9%
17.03.2024ZDFsportstudio live: Biathlon-WC 12,5km Massenstart FR18:0700:403.95321.0%
17.03.2024ZDFInga Lindström: Der schönste Ort der Welt20:1501:283.77812.2%
17.03.2024ZDFBerlin direkt19:1100:203.74716.0%
17.03.2024ARD Das ErsteCaren Miosga21:4500:583.46815.0%
17.03.2024ZDFsportstudio live: Moderation17:2300:393.03317.2%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.5; 17.03.2024; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 13151 vom 18.03.2024.

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Daily top programmes (14 to 49 years)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
17.03.2024ARD Das ErsteTatort: Unter Gärtnern20:1601:282.12029.4%
17.03.2024ARD Das ErsteTagesschau19:5900:161.48224.3%
17.03.2024ProSiebenWer stiehlt mir die Show?20:1502:121.17519.6%
17.03.2024RTLPRETTY WOMAN20:1501:510.6129.3%
17.03.2024ProSiebenGalileo X-Plorer19:0400:500.59111.8%
17.03.2024RTLRTL AKTUELL18:4400:200.56113.7%
17.03.2024ZDFheute journal / Wetter21:4400:290.5068.5%
17.03.2024ZDFTerra X: Der Metall-Planet-Wie Rohstoffe die Zukunft sichern19:3200:420.5049.1%
17.03.2024SAT.1:newstime19:5600:130.4988.6%
17.03.2024SAT.1Julia Leischik sucht: Bitte melde dich18:5400:450.48210.1%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.5; 17.03.2024; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 13151 vom 18.03.2024.

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Monthly market shares

Top 30 channels: February 2024

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., final weighted data

Market share (Total viewers)

ChannelMarket share
ZDF
15.3%
ARD-Dritte*
14.2%
ARD Das Erste
12.5%
RTL
8.6%
VOX*
4.9%
VOX originär
4.3%
SAT.1
4.2%
Kabel Eins
2.8%
ProSieben
2.8%
NDR Fernsehen
2.6%
ZDFneo
2.6%
WDR Fernsehen
2.5%
BR-Fernsehen
2.4%
RTLup
2.3%
RTL ZWEI
2.2%
SWR / SR Fernsehen
2.1%
MDR Fernsehen
2.1%
SAT.1 GOLD
1.9%
ZDFinfo
1.8%
Sky Deutschland Gesamt
1.6%
NITRO
1.6%
3SAT
1.4%
arte
1.3%
hr-fernsehen
1.2%
SUPER RTL
1.2%
RBB Fernsehen
1.2%
WELT*
1.2%
Nachrichten - TV
1.1%
ONE
1.1%
Tele 5
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.5 01.02.2024-29.02.2024 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 13097 vom 08.03.2024.

*contains more than one channel.

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Market share (14 to 49 years)

ChannelMarket share
RTL
11.1%
ARD Das Erste
7.7%
ProSieben
7.4%
ZDF
7.2%
VOX*
7.0%
ARD-Dritte*
6.6%
VOX originär
6.2%
SAT.1
5.9%
RTL ZWEI
4.0%
Kabel Eins
4.0%
Sky Deutschland Gesamt
2.7%
ZDFinfo
2.2%
NITRO
2.1%
ZDFneo
2.0%
SUPER RTL
2.0%
Comedy Central Deutschland
1.9%
DMAX
1.9%
COMEDY CENTRAL
1.7%
WELT*
1.7%
ProSieben MAXX
1.7%
SUPER RTL originär
1.6%
RTLup
1.6%
Nachrichten - TV
1.4%
Disney Channel
1.3%
Kabel Eins Doku
1.3%
NDR Fernsehen
1.3%
sixx
1.3%
WDR Fernsehen
1.3%
SAT.1 GOLD
1.2%
BR-Fernsehen
1.2%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.5 01.02.2024-29.02.2024 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 13097 vom 08.03.2024.

*contains more than one channel.

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Annual market shares

Top 30 channels: 2023

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., finally weighted data

ChannelMarket share
ZDF
14.6%
ARD-Dritte
13.8%
ARD Das Erste
11.9%
RTL
7.9%
VOX
5.2%
VOX originär
4.7%
SAT.1
4.7%
Kabel Eins
3.2%
ProSieben
3.0%
NDR Fernsehen
2.6%
ZDFneo
2.6%
RTLup
2.5%
RTL ZWEI
2.4%
WDR Fernsehen
2.3%
MDR Fernsehen
2.2%
SAT.1 GOLD
2.1%
BR-Fernsehen
2.1%
SWR / SR Fernsehen
2.0%
NITRO
1.8%
ZDFinfo
1.8%
RBB Fernsehen
1.4%
3SAT
1.4%
SUPER RTL
1.3%
WELT
1.2%
arte
1.2%
SUPER RTL originär
1.2%
ONE
1.1%
Nachrichten - TV
1.1%
hr-fernsehen
1.1%
DMAX
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.4 01.01.2023-31.12.2023 Marktstandard: TV Auswertungstyp TV-Zeitintervall produktbezogen Paketnummer: 12685 vom 04.01.2024

*contains more than one channel.

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