TV Data

The AGF is the leading institution when it comes to finding out how much video content is being used. The AGF data is used by a large number of companies from a wide range of sectors and is regularly used to report on the success of TV offerings. Its elaborate measurement enables AGF to provide granular information on video usage, for example according to different age groups, gender and income or also according to preferences and consumer behavior. Here you will find examples of the top 10 daily programmes with the highest viewing figures as well as market shares for the past month and year.

 

Daily hit lists

Top 10 programmes

In the generation of the hit lists are included selected channels. 3:00 a.m. to 3:00 a.m., minimum programme length 5 minutes, provisionally weighted data

 

Daily top programmes (Total viewers)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
11.09.2025ARD Das ErsteDer Rote Wolf. Ein Krimi aus Passau20:1501:275.44426.0%
11.09.2025ARD Das ErsteTagesschau20:0000:154.69123.1%
11.09.2025ZDFheute18:5900:213.33421.1%
11.09.2025ZDFheute journal21:4400:283.28417.3%
11.09.2025ZDFDie Bergretter20:1501:273.27415.6%
11.09.2025ZDFSOKO Stuttgart18:0700:422.82421.4%
11.09.2025ARD Das ErsteMONITOR21:4500:292.66514.1%
11.09.2025ZDFNotruf Hafenkante19:2600:422.53913.7%
11.09.2025RTLRTL AKTUELL18:4400:202.43016.3%
11.09.2025ARD Das ErsteTagesthemen22:1500:352.32614.8%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.11; 11.09.2025; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 16236 vom 12.09.2025.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Daily top programmes (14 to 49 years)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
11.09.2025ARD Das ErsteTagesschau20:0000:150.55016.7%
11.09.2025ZDFheute journal21:4400:280.45812.1%
11.09.2025RTLGUTE ZEITEN, SCHLECHTE ZEITEN Folge 835519:3700:210.44814.9%
11.09.2025RTLRTL AKTUELL18:4400:200.38218.6%
11.09.2025ZDFmaybrit illner22:1501:060.34211.5%
11.09.2025ARD Das ErsteTagesthemen22:1500:350.34010.7%
11.09.2025VOXDer Hobbit - Smaugs Einöde20:1502:240.3209.4%
11.09.2025SAT.1Das 1% Quiz - Wie clever ist Deutschland? Folge 2720:1401:290.3078.4%
11.09.2025ARD Das ErsteDer Rote Wolf. Ein Krimi aus Passau20:1501:270.3078.4%
11.09.2025RTLANGRIFF AUF UNSERE KINDER - DER FEIND IM CHAT20:1402:060.2988.3%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.11; 11.09.2025; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 16236 vom 12.09.2025.

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Monthly market shares

Top 30 channels: August 2025

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m.

Market share (Total viewers)

ChannelMarket share
ARD-Dritte*
14.0%
ZDF
13.9%
ARD Das Erste
11.4%
RTL
6.9%
SAT.1
4.9%
VOX*
4.9%
VOX originär
4.3%
ZDFneo
3.3%
NDR Fernsehen*
3.0%
SAT.1 GOLD
2.7%
Kabel Eins
2.7%
RTLup
2.5%
WDR Fernsehen*
2.4%
ProSieben
2.4%
RTL ZWEI
2.2%
BR-Fernsehen*
2.2%
Sky Deutschland Gesamt*
2.1%
MDR Fernsehen*
2.1%
ZDFinfo
2.0%
SWR / SR Fernsehen*
2.0%
NITRO
1.8%
3SAT
1.6%
WELT*
1.4%
arte
1.4%
RBB Fernsehen*
1.3%
Nachrichten - TV
1.3%
ONE
1.2%
SUPER RTL*
1.1%
Phoenix
1.1%
Kabel Eins Doku
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.11 01.08.2025-31.08.2025 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 16213 vom 08.09.2025.

*contains more than one channel.

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Market share (14 to 49 years)

ChannelMarket share
RTL
8.2%
SAT.1
7.2%
ZDF
7.0%
VOX*
7.0%
ARD Das Erste
6.7%
ARD-Dritte*
6.4%
VOX originär
6.4%
ProSieben
6.0%
Sky Deutschland Gesamt*
4.2%
Kabel Eins
3.8%
RTL ZWEI
3.5%
ZDFinfo
2.9%
NITRO
2.4%
ZDFneo
2.3%
WELT*
2.2%
RTLup
2.1%
SUPER RTL*
2.0%
ProSieben MAXX
2.0%
Comedy Central Deutschland*
2.0%
SUPER RTL originär
1.8%
Nachrichten - TV
1.8%
COMEDY CENTRAL
1.8%
DMAX
1.7%
WELT MASTER
1.7%
SAT.1 GOLD
1.6%
Kabel Eins Doku
1.5%
sixx
1.4%
Disney Channel
1.3%
NDR Fernsehen*
1.3%
WDR Fernsehen*
1.2%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.11 01.08.2025-31.08.2025 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 16213 vom 08.09.2025.

*contains more than one channel.

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Annual market shares

Top 30 channels: 2024

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., finally weighted data

ChannelMarket share
ZDF
15.3%
ARD-Dritte*
13.6%
ARD Das Erste
13.0%
RTL
8.1%
VOX*
4.7%
SAT.1
4.5%
VOX originär
4.3%
Kabel Eins
2.8%
ZDFneo
2.8%
ProSieben
2.8%
NDR Fernsehen*
2.6%
WDR Fernsehen*
2.4%
RTLup
2.3%
RTL ZWEI
2.2%
MDR Fernsehen*
2.2%
BR-Fernsehen*
2.1%
Sat.1 GOLD
2.1%
SWR / SR Fernsehen*
2.0%
ZDFinfo
1.8%
NITRO
1.5%
SKY Deutschland Gesamt*
1.5%
3SAT
1.4%
arte
1.3%
RBB Fernsehen*
1.3%
WELT*
1.3%
SUPER RTL*
1.3%
Nachrichten - TV
1.2%
ONE
1.2%
SUPER RTL originär
1.1%
hr-fernsehen
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.9 01.01.2024-31.12.2024 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 14854 vom 13.01.2025

*contains more than one channel.

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